Reisdag 3: woensdag 19 juli '23

19 juli 2023 - Goričani, Montenegro

Vanochtend om 7.45 uur vertrokken uit Zadar. Leuk appartement, lekker geslapen!

Ook deze route was prachtig. Eerst Kroatië door op een fijne snelweg. Bij de grens van Bosnië en Herzegovina kwamen we bij een douane, waar we onze ID en autopapieren moesten tonen. Dat was even wennen. Natuurlijk moest Myrthe even mama pesten en het nummer "Pillen en Coke" opzetten en meezingen tijdens het wachten. "Muts 🙈"

IMG-20230719-WA0041IMG-20230719-WA0045

In Bosnië en Herzegovina waren de wegen beduidend minder. Een slingerpad door bergachtig landschap (prachtig 🌲🌲🌲), waar je 60 tot 80 km per uur kon. Halverwege Bosnië werden we aangehouden door de politie. Papieren controle, dus ik lekker onhandig mijn rijbewijs tevoorschijn toveren. Alles was oké en we konden weer verder.

IMG-20230719-WA0035IMG-20230719-WA0034

Eindelijk Montenegro bereikt. Ook daar alleen een slingerpad met een prachtig landschap. Laten we nou een uur voordat we in Podgorica zijn bericht krijgen dat ons appartement niet door kan gaan. PANIEK!!!

Gelukkig heeft Frank ons geholpen en een nieuw appartement geboekt. Nu wel 12 km buiten Podgorica, maar super leuk. We werden heel vriendelijk ontvangen. Na een korte voorstel ronde en uitleg van ons huisje,  zijn Wij ons klaar gaan maken voor ITA🇮🇹-NED🇳🇱. Onze oranje kleding aan, op zoek naar een pizza en door naar Jelle!!! 🧡🏐🇳🇱

20230719_230459IMG-20230719-WA0023