Terugreis dag 10: Starigrad Kroatië naar Pension Torkel-Stube Ingolstadt

26 juli 2023 - Ingolstadt, Duitsland

Wat een heftige reisdag 😳🌧🚕🚗🚙🛻🚧

Vanochtend ging de wekker om 5.30 uur. We wilden heel vroeg weg, om te proberen op tijd te zijn voor de livestream.

Dit lukte ons niet...

In Kroatië ging alles oké. Maar in Slovenië begon het hard te regenen. Dat is vermoeiend rijden. Toen de regen zo goed als voorbij was kregen we een omleiding door Slovenië. De snelweg was nog niet klaar. Dit betekende een uur langer onderweg, door allemaal dorpjes en smalle weggetjes.

Wat waren we blij toe we de snelweg weer bereikten. Even weer lekker doorrijden. Maar daar kwam het volgende... Bij Ljubljana hield onze navigatie er mee op en we kregen geen verbinding meer. Ons idee: zo snel mogelijk naar een tankstation om te kijken of we weer navigatie konden krijgen en een kaart kopen. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan, want ook hier kregen we met wegopbrekingen te maken. Na even wat ronddwalen in Ljubljana vonden we een tankstation. Hier kregen we verbinding en konden we onze route vervolgen (weer een uur reistijd).

IMG-20230726-WA0003

In Oostenrijk zagen we de wolken al aankomen en ja hoor, ook de regenbuien. Dit ging gepaard met wegopbrekingen en files. Tot en met München hebben we dit gehad en toen besloten Myrthe en ik toch nog even een stukje livestream van Jelle te kijken in een wegrestaurant. Even bijkomen...

Screenshot_20230726_195815_YouTubeScreenshot_20230726_195918_YouTube

Tot onze schok stond Nederland 0-2 achter en in de derde set stond Servië met 0-4 voor. Niet best dus. We hebben de set afgekeken. Balen:

NED🇳🇱-SRB🇷🇸 0-3

We hoopten dat nu de regenbuien wel voorbij zouden zijn, maar helaas. Nog 2 uur rijden met regen, wegopbrekingen en files. Rond 18.00 uur waren we aangekomen bij Pension Torkel-Stube in Ingolstadt. Een reisdag waar we 12 uur onderweg waren. Dat was best lang.

20230726_194217

In het Pension zijn we lekker gaan douchen en ons opfrissen. Vervolgens hebben we zelf een kopje thee en koffie gemaakt en zijn we gaan chillen. We waren kapot.

1. Anja jager:
    26 juli 2023
    Jullie hebben Jelle zien spelen. Heerlijk toch?.
  2. Marcia:
    27 juli 2023
    Wat een heftige reisdag zeg. Snap dat jullie kapot zijn. Hoop dat de komende reisdagen beter gaan verlopen 🤞🏻